mentor, protogé relationships third stage - separation

separation kommer när den gemensamma tillväxten har nått sin kurva
i detta fallet när kurvan har återvänt till ursprungspunkten med fler manulipativa verktyg i bagaget
det tänker jag inte vara med på och se hur en liten immitation av mig springer omkring och gör bort sig framför våra gemensamma vänner

det fjärde steget är när de båda kommer överens om hur deras relation ska fortsätta, jämställt
men för att inte separationen ska ta över måste detta ske inom kort
något som inte alltid uppskattas av protogén som nu tycker att hon har brutit sig loss
vilket hon har
men det är ingenting hon borde göra


mitt tredje steg var en tidig sommardag för två år sedan
jag har aldrig ångrat det mera


den känslan av oövervinnlighet när man tror att man kan stå över alla och manipulera alla
jag var redan ganska bra på det

men dessvärre är hon inte det än
hon har inte riktigt förstått det hela och ljuger fortfarande alldeles för mycket
så mycket att jag tillockmed kommit på mig själv att ljuga kring henne

separation kanske är det bästa
man kan göra med en obotlig egoist





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0