idiomatiskt

han lät mig kräla i stoftet, ut ur askan och in i elden
jag tror nog att jag är äldre än vad jag är och ibland kryper skammen upp i ansiktet när jag berättar min riktiga ålder.
låt dig inte luras.



jag omger mig med endast vackra varelser som i sin egna unika form, liksom jag, tacklar vardagen som lovar oss alla guld och gröna skogar på olika sätt.
jag föredrar nog gifta män och rökiga whiskey nätter


Bohemen
Som i samma andetag blir en driven sansad akademiker är min vapendragare om nätterna numera,
hon vet vad hon vill så fort dimman lättar och hon ser sin horisont, jag avundas att hon kan se den,
då kan ingenting stoppa henne
i samma sekund virrar hon runt på nätterna och uppger sig för att heta snuskiga namn och lägger ifrån sig sina värdesaker på de mest underliga ställena.
hon föredrar nog långa mjuka killar som håller sig i skuggan

Lyckosökerskan
Inte i den bemärkelsen att hon letar efter lyckan hos någon annan förmögen man, utan att hon aktivt letar efter lyckan i sitt liv, med kärlek, vackra ting och galna nätter.
Hon är otroligt vacker och timid om man träffar henne när solen är uppe, men så fort månskenet tittar fram så exploderar hon och hennes personlighet smittar av sig på alla som är omkring henne, som flerfärgad magi.
Alltid med samma elegans som påminner mig om Kennedy's påstådda älskarinna
hon föredar nog stora beskyddande män som omfamnar henne i mörkret

Vildvargen
Den svårtämjda, bångstyriga och tygellösa flickan med det långa håret som snabbt charmar blonda pojkar in i hennes spindelväv dansar länge med mig om nätterna, vi vill samma sak fast på två helt olika sätt, det är ett rent privilegium att komma vildvargen nära inpå under skinnet, de få som fått göra det ser en fin lilten flicka som döljer sig under all den vackra galenskapen och hårda pansarskalet. Som en storm flyger hon förbi de flesta, utan att vara någon obemärkt. Impusliv och tanklös precis som mig formar en farlig duett
hon föredrar nog den passionerade, vackraste på platsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0