sverige

när jag står där, halv fem på morgonen mellan en sliskigt sötdoftande brud med jättetuttar försöker jag backa tillbaka för lukten sticker i mina näsborrar, då möts jag av den fräna lukten av svett, gammalt manssvett.
ferneten har fortfarande inte kommit ner i magsäcken helt och jag får kväljningar.
med mina relativt nyktra ögon sveper jag över dansgolvet och ser ett välbekant ansikte jag bara inte orkar med.
drar tag i mitt entourage och beger mig mot dörren. utan förvarning missförstår de min vink till en snabbis utanför för att sedan stanna kvar till stängning och dricka kaffe med eftersläpet som fortfarande letar efter kvart-över-fem-raggen.
jag vill inte, nu är jag nöjd.
nathalie försvann och jag står förgäves och försöker dra i wanda som av någon anledning har på sig en rutig golf basker, som hon antagligen tagit från en femtioårig man i baren.
mittemellan nahtalies bortkomna själ och wanda.
-jag är trött nu. ta mig bort.
-jag med.
-ha det så bra herrn.
-du men.
det är som att någon vill trycka upp en död och smutsig överkörd hare i mitt ansikte.
ta mig bort.nu.
det här var inte var jag hade tänkt mig när jag skulle komma hem på en sommarsemester.
jag hade glömt av hur svenska pojkar gör.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0