smattersmatter

jag har så dåliga vanor och ligger här och funderar på om det har något med min nyfunna empati att göra - att jag ens reflekterar över vad andra kan tycka över detta måste ju ha något med empati att göra.
jag har ännu inte bemästrat denna relativt nyfunna del av mig men den växer på mig varje dag.
som för någora veckor sedan när jag faktiskt övervägde att hjälpa en mamma av spårvagnen med sin barnvagn.
överväga är inte samma sak som att faktiskt göra - så jag satt kvar i mitt säte, förbluffad över mig själv mer än någon annan. det kastade mig av banan lite och mamman hann gå av innan jag hunnit resa mig upp.
mer om det en annan dag och tillbaka till ämnet. dåliga vanor.
här får ni en lista över mina dåliga vanor:
jag är uppe hela nätterna
jag går ibland mot strömmen bara för att gå mot strömmen, dumt
jag drar alla "sorter/stilar/smarthet"-av människor över en linje
jag röker mycket mer än vad jag borde
jag hjälper inte mammor av med barnvagnarna på spårvagnen
jag älskar dekadensen i olagliga preparat
jag genar alltid över gräset
jag spiller ofta drycker eller mat på mig själv
jag går helst som alltid barfota
jag dricker för mycket vin och för länge
jag glömmer för ofta att borsta tänderna
jag hatar att verkligen att duscha, men! jag gör det ändå.
jag äter gärna stående
jag tuggar med öppen mun
jag gör helst tre saker samtidigt
jag pratar ogärna med min mamma om seriösa saker
jag avbryter människor när de pratar
jag tuggar tuggumi ganska ofta
jag manupilerar
och saknar ju helt moral men har lärt mig den hårda vägen, genom mina millitära föräldrar.
jag vet hur allt fungerar men jag förstår bara inte.
jag är inte på riktigt väl?
är detta på riktigt?

tänk om livet är en dröm, fast vårat riktiga jag sover i en livstid i vår värld och sen när vi vaknar som barn så vet vi allt som vi fick reda på en livstid fast i bebiskroppar. det hade varit bra.

Kommentarer
Postat av: maria

funderar du på att ändra nån av dina dåliga vanor?:)

2010-09-24 @ 08:25:07
Postat av: nic

ja, jag har numera slutat att dricka att ta andra mer eller mindre alternativa substanser som snurrar med huvudet - så jag får mera klarhet i mina tankar.

det är skönt.



jag är ju ingen beroendemänniska alls och har inga problem med att sluta abrupt med något jag gjort en längre tid.

det är också skönt.



man kan säga att min självdisciplin har självdisciplin. typ.

2010-10-03 @ 21:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0