mindag?


dagar man inte minns blandas ihop med rökiga kvällar i
baren och dekadenta hemligheter som man vill dela med sig.
alla i en sluten cirkel, ingen visste det vi visste.
och hemlisar som är så underbara
födelsedagen för mig är för mig numera bara en förväntad känsla som aldrig riktigt kommer.
klockan har slagit tolv men jag känner ännu ingenting.
det ända pirriga jag känner är mina nervryck ifrån armbågen till tummen.
vad hade mamma sagt.








när dåliga tecknade filmer slås på biodukarna på sin dag
när man ser att mjölken går ut på sin födelsedag
jag trodde jag visste hur den skulle börja
när alla andra gör upp planer på sin dag
jag vet hur den nu kommer sluta
den ska ju bara vara min
vad hade mamma sagt







grattis fröken
tjugotre.
jag lurade mig själv på ett år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0