Je veux apprendre à vivre avec vous

mitt jag slår sitt galler om mig
mina ord vrider om nyckeln
jag är fångvaktaren som rasslar med nyckelknippan
jag är torterarens assistent
som nickar & ler & låtsas inte har något ansvar
jag är tjänstemannen som stämplar dödsdomen
och fäster sigillet, sigillet, sigillet
jag är nickedockan som lyder order
jag har inga befogenheter




jag är besökaren som har med mig en kaka
med inbakad fil
som en blek snigel
vinkar jag mellan gallerstängerna
diskuterar rep med bödeln
pladdar gnistor & spänning
med den vackra elektrikern
både plus & minus
möts våra poler
jag smickrar honom
jag säger att han tänder mig
jag berättar för blåsyrekapslarna
att de är begåvade
& kanske får förverkliga sig en dag
jag ligger med näringsexperten
som är hungrig
& försäkrar honom att han är en bra älskare





jag är den idealiske fången






jag får belöningar för gott uppförande
man sätter ner min strafftid
nu är den bara 99 år
med döden som en klick
vispgrädde vid dess slut
jag är så tacksam
ingen minns att det var jag som byggde detta fängelse
& fyllde dess celler
ingen minns mina ritningar
& mina skisser
mina ihärdiga hammarslag
mina drömmar om mästerliga rymningar
när jag sitter här och tålmodigt skriver
medan huden gulnar som bladen i gamla pocketböcker
och håret grånar
kan jag inte ens själv minnas det första brottet
det brott
för vilket jag dömdes till livet för

Kommentarer
Postat av: J

"jag ligger med näringsexperten

som är hungrig

& försäkrar honom att han är en bra älskare"



det här var klockrent! :P

2010-09-03 @ 00:22:11
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0