Jag kanske vaknar sen.

Jobbar 48 timmar i veckan, mest nätter - om helgerna går jag och cindy till baren över gatan o tar shots och dricker drinkar, för att sedan jobba ytterligare 8 timmar till efter fredagshetsen vid lunchtid.

Sedan blir vi bjudna på så många shottar att vid stängningsdags skrattar vi tills vi gråter.
Det gör inte saken tråkigare att jag är 130 dollar rikare, bara i dricks.
Jag står bakom baren och städar det sista med en cigarett i mungipan och blöta fötter efter alla drinkar som skvätter hit och dit.
Vakterna skickar ut de sista gästerna vid 3 snåret och alla som är kvar efter jobbet samlas vid baren för de sista drinkarna.
Är Brad där, ägarinnans fru, så springer hälften av alla in på toan i omgångar för att dra linor med kokain.
Han betalar nämnligen. 300 dollar för ett gram är för mycket för någon att betala, men Cindys pojkvän har kontakter så ibland rockar han upp med en smörgårpåse fullt med vitt puder och bara skrattar.
Härom veckan var polisen inne med hundar - det är vanligt här.
Så dom sniffade upp dj:n och Pats kompis - dom hittade weed på dom så de fick betala 400 dollar. 2800kr, inget mer. Weed är för vanligt - det är de tygre grejjerna de vill åt.
Efter drinkarna går vi alla till Cornation Hotel som är öppet 24 timmar, här har vi ännu ett par drinkar tills vi succesivt blir utsparkade för att vi är för fulla.
Här är dom stenhårda på att om man är för full får man inte bli serverad, eller ens vara kvar i baren.
Så frammåt 8 snåret vandrar vi upp mot KingsCross och haffar en taxi på vägen för att krypa ner i sängen i Bondi och slockna. På Lördagar börjar jag inte förens 7 på kvällen. Då gör vi om allt igen.
Idag är det måndag och jag jobbar ikväll. nästa helg är det kalas på Bondi Road. sen ska vi alla åka skridskor i rinken de gjort nere vid stranden.
I can't wait.
Ingen vet förrutom du Hallonbåt.
Så stanna inte för min skull.
Men stanna. Snälla.

Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

Får man lov att vara nyfiken? Beskriver du din egen arbetsdag? Du skriver så vackert, det ser ut som om det är taget ur en bok....

Var försiktigt bara där på andra sidan av jordklotet!

2010-07-12 @ 10:58:11
Postat av: Anonym

du skriver precis som min mamma. haha!

2010-07-15 @ 04:19:39
Postat av: Anonym

Jaså? förmodligen beror det på att jag är äldre än dig och har barn själv :=) Fast du har inte svarat på min fråga, haha!

2010-07-15 @ 10:57:41
Postat av: Anonym

:) ja det är allt från min vecka här i sydney - ibland känns det som att det inte är på riktigt utan att jag bara ser allt utifrån.



Kan jag fråga vem du är då?

2010-07-16 @ 04:37:31
Postat av: Anonym

Klart du kan, ingen gillar anonnyma läsare. Av en slump såg jag länk till din blog och öppnade den förstås. Jag blev överraskad att den var så annorlunda. Jag är 36 år, heter Maria, bor i Gbg.

2010-07-16 @ 17:11:24
Postat av: Anonym

kul att du gillar den :)

synd att jag e så kass på att upddatera bara då..!

Tack :)

2010-07-17 @ 07:08:46
Postat av: Anonym

Det som gör din blog speciell att du inte uppdaterar den typ fem ggr. om dagen :) måste erkänna att i början blev jag lite orolig för dig när jag läste om dina mardrömmar därför ställde jag min första fråga till dig "hur mår du, är allt som det ska?" Vill absolut inte agera som psykolog, säg till om du känner dig obekväm att en främmande människa "analyserar" ditt liv :)) Du har TALANG att väcka uppmärksamhet med ditt sätt att skriva, det gömmer sig en liten författare i dig. Utveckla det, en författarkurs t. ex.

Ha det gott, /Maria

2010-07-17 @ 15:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0