det fanns en morgondag

utslagna i soffan och på golvet som vackra livlösa sirener
tankegångarna övertar medvetandet och ångesten kryper sig ut ur skinnet
ocd bad


Det var bara en med två och vi var tre
hon hade inte sin pojkvän som bakrundbild på sin mobil
hon hade det sista kortet hon tog innan hon sprang bort
Hon träffade en gammal granne som kände igen honom
samma granne som gav henne en kärleksförklaring året innan
han frågade var han var inatt - men jag sa att jag inte sett honom på nästan ett år


för den här staden får henne att bli galen utan närvaron av den andra hjärnan

are you in or are you out



för nu ska jag dricka så mina drömmar inte skrämmer mig
besvikelse är bara en biverkning av förväntningar
jag har inga förväntningar alls, mer än att jag förväntar mig att jag aldrig ska göra något så dumt igen
men jag kanske även gör mig själv besviken på det igen igen igen igen

jag är världens sämsta flickvän





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0