min lilla videunge

You are everything I always think about.



Nej, jag vill inte ha enkel kärlek, även om jag i mina vekaste stunder bett om att få det.
Kanske enkel i vissa former, men jag vill aldrig förstå mig på mina känslor.
Jag vill att den kärlek jag känner ska vara lika underbar som konfunderande.
Jag vill häpnas gång på gång över hur mycket kärlek jag vill ge utan att kräva att få det besvarat.
Jag vill att mitt hjärta ska bli krossat om du lämnar mig för gott och jag vill minnas dina mörka ögon föralltid.


Fuck easy love. Let's go against the stream and feel for real




In the Past



Han ryckte undan mattan och lät mig kvävas i mitt damm
Han höll mitt huvud ovanför ytan men lät mig simma själv till land
Jag såg precis vad han gjorde han hade listat ut det tillslut
Han kan ju bara ge mig kartan inte öppna dörren ut



Jag såg hur någon skulle komma, hur någon skulle få mig att förstå
Men att kärleken var drivet är likt en omöjlig symbios
För jag hade aldrig gjort allt för mig själv utan en vinst
Pokalen är något annat, själens läkning allraminst



Jag gör vad som helst för mig själv, för det är jag som kommer först
Ironin speglar mitt inre, för det är bara hos honom jag söker tröst


Litar inte på någon alls, litar bara på dig tomtebloss
Vi talar inte om hemligheter för allt är enat mellan oss


Det kan tyckas låta enkelt
men det finns
inga ord för oss
Vi ger inte upp utan ett krig,
men vi tycker inte om att slåss





Vi kunde lika gärna, aldrig någonsin mötts.
Eller var vårt möte redan bestämt långt innan vi fötts.








Han är alfahanarnas alfa. Han kan älska vem han vill.

Han har fått hennes underbara förbannelse. Behovet med biverkningar.
Tomtebloss med brännskador. Ärr utan ytliga sår.
Lyckan utan skratt, eld utan rök.
Weed utan ruset, en dans på brutna tår.
En kärlekssång för en döv, en puppa som aldrig kläcks.
Horisonten utan solnedgång, den fula ankungen som aldrig blir stor.
En fabelförälskelse som föds, lever och dör på en millisekund.
Men framför allt, KÄRLEK UTAN KEMI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0