NACKSPÄRR

Kanske har floden ebbat ut i havet och blandats med det smutsiga
vattnet som vi alla tycker är så vackert vid horisonten.
Blir de lurade av att det vackra är en lögn eller blir det vad man gör det till?




Horray for yesterday is finally over.
Inte för att morgondagen är nära..

Ja du har nackspärr.
Stjärnorna säger att det har du fått för tjuskalligheten du bär i din ryggsäck.
Är det där du förvarar din stållåda?
Var för sig har ni sagt allt ni tycker.
Utan varesig samklang eller enhällighet
en har en skrikit, en viskat, en har varit tyst
och en har förklarat grundligt.
Vad är er version?




Kanske har det varit en dröm du så övertygande ville lägga ditt svaga förtroende i.
En psykos du inte någonsin vill vakna upp ur.
Ett trauma du förnekar hos dig själv.
Ett luftslott, en inre synbild du är besatt av.

Kanske har allt, som en gång var så kristallklart,
blivit utplånat av sinnets vidunder och fått oss att se det hela från alla andra perspektiv.?
Mitt inre fabeldjur viskar att jag ska ge upp.

När eufori och avsky blandas - vad blir resultatet då?
Emotionell instabilitet, impulsivitet, känslomässig sårbarhet, svart/vitt tänkande, identitetsproblem, separationsångest och klängighet omväxlande med avståndsskapande i viktiga relationer.

Ja, det verkar stämma.


Min inre skogsnymf vrålar att jag ska kriga som om
det inte finns någon morgondag.
But were is the battlefield?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0