Kvinnan i min flickiga kropp








Nathalie:
Ju längra en kvinna blir, desto närmare en gudinna blir hon; skorna blir likt ett altare

Wanda:
Rött är mer än bara en färg. Det är en symbol för kärlek, blod, passion.
Det är en tappad näsduk av en elegant kvinna när hon såg en man hon attraherades av.



Helgen i korthet.


Wanda snubblade i helgen (igen), rakt framför två polisbilar på Avenyn och Nathalie ryckte tag i henne och skrek att hon var tvungen att ställa sig upp så dom inte skulle tro att vi var fulla.
Wandas ben vek sig. (vi satt senare på sjukhuset hela söndagen)
Jag fick komma till undsättning och vi mer eller mindre bar henne i sina höga kilklackar de femtio metrarna till vår efterfest. Där det lovades hamburgare.






(dagen efter)


Vi trippar in i hissen och blir beodrade att inte trycka på någon knapp. Jag var helt säker på att vi skulle till tredje våningen men när hissen fortsatte åka upp över högsta våningen började jag skratta. Nej nej, det finns inga fler våningar.

Dörrarna öppnades och vi kliver rakt in i Kalles vardagsrum.
Det första jag får syn på är en Andy Warhol tavla i stål med neonljus bakom.
Vi hade kommit rätt. Oerhört rätt.






Lägenheten var lite som en dröm och jag strosade runt på de säkert tvåhundra kvadratmetrarna med greygoose, redbull en cigg och gled på parketten i mina strumpbyxor.
Jag och Natta övervägde att bada i det gigantiska badkaret men den idén försvann när vi upptäckte att hennes mobil var borta.
Vi sprang runt och försökte leta medans Wanda låg och sov i soffan med sin kaninpäls och skinnjacka på sig.
Nathalie kom på den grymma idén att skriva ner sitt mobilnummer på allt hon kunde skriva på ifall någon hittade hennes mobil. (Så de kunde ringa henne o säga det)
Tog ett tag innan:
-Men, fan. Dom kan ju inte ringa till mig..! Nicole, vad är ditt nummer?

Jag skedade Natta när vi gett upp och inte fick tag i Jonas (som vi skulle sova hos men som jag inte har numret till eftersom jag bytt mobil och Nathalie.. ja hennes mobil försvann någonstans mellan Orgia, Burger king)

Hon utbrister -De e hummus! Mitt i natten (ingen vet varför)
och när hon vaknar, också hon  är hon säker på att hon glömt mobilen i taxin
- det enda problemet är att vi inte åkte någon taxi.

Det var en grym kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0