it is hard to find easy love



Ska det vara svårt att hitta enkel kärlek?
En fråga som jag tror alla någon gång i livet ställer sig, tanken har även slagit mig i svaga stunder då mitt inre kaos har artat sig utåt ofta riktat mot min bättre hälft.

Min inre storm har ofta lett mig till olika former av incidenter och jag har allt som oftast tittat tillbaka och undrat vad fan jag tänkte med.
Samtidigt vet jag också att om jag hade spolat tillbaka tiden till mina vilsna tidiga tonår hade jag inte ändrat mina beslut eller blivit en annan människa.
Vissa mår bra av att sitta vid sidan av och titta på matchen.
Jag vill spela, glidtackla mina motståndare, tjafsa med domaren, få utvisning ibland, bättra på mitt försvar och känna den underbara känslan av att göra mål.
Fuck easy living. It really is boring.



Nej, jag vill inte ha enkel kärlek, även om jag i mina vekaste stunder bett om att få det.
Kanske enkel i vissa former, men jag vill aldrig förstå mig på mina känslor.
Jag vill att den kärlek jag känner ska vara lika underbar som konfunderande.
Jag vill häpnas gång på gång över hur mycket kärlek jag vill ge utan att kräva att få det besvarat.
Jag vill att mitt hjärta ska bli krossat om du lämnar mig för gott och jag vill minnas dina mörka ögon föralltid.


Fuck easy love. Let's go against the stream and feel for real


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0